Med nedlukningen af de danske restauranter satte coronapandemien en stopper for østersiværksætteren Kristian Borbjerggaards forretningskerne: At stemme dørklokker på de danske restauranter – i stedet fik han øjnene op for mulighederne på sociale medier.
Det fortæller den 23-årige iværksætter og ejer bag Venø Seafood, Kristian Borbjerggaard, til Børsen, hvor han erkender, at man skulle have haft fokus på det digitale noget før.
"Jeg har aldrig selv haft Instagram og tænkte: Det er bare sådan noget billedværk, hvor man bare kører nedad og sidder og kigger på billeder. Men jeg har fundet ud af, at det virkelig er noget, folk tager til sig og bruger til inspiration," siger Kristian Borbjerggaard til Børsen og tilføjer, at virksomheden under coronapandemien hyrede en selvstændig social media-specialist til at give Venø Seafoods Instagram-konto en overhaling.
Ifølge avisen endte onlinesalget hos østerproducenten med at udgøre op mod 25 pct. af salget i 2020 – tidligere udgjorde det blot 5 pct.
Venø Seafood er klar med syvdobbelt østersproduktion
Skaldyrsvirksomhed vil femdoble salg af limfjordsøsters