FødevareWatch

Kraft Heinz satser på gamle brands i jagten på nye forbrugere

Et 84-årigt makaronibrand skal frelse Kraft Heinz, der har kæmpet med gæld og vigende salg.

Foto: Wilfredo Lee/AP/Ritzau Scanpix

Kraft Heinz vil se tilbage i tiden for at sikre deres fremtid ved at satse på en 84-årig gammel klassiker. Det skriver Financial Times.

Krafts makaroni med ost blev lanceret under den store depression i 1930'erne og er blandt de produkter, der blev revet ned fra hylderne under pandemien, og som virksomheden nu mener kan tiltrække en ny generation af forbrugere.

Lanceringen sker i forbindelse med en større plan fra Kraft Heinz om at satse mere på gamle brands for at øge salg og profit. Samtidig skal relanceringen af produkterne ske på en mere bæredygtig måde.

"Vi kan konkludere, at vi skal vokse mere bæredygtigt. Vi mener, at dette er måden at få firmaet til at vokse mere," siger Miguel Patricio, der er adm. direktør i Kraf Heinz.

Ketchupkæmpe løftes af interesse fra Big Short-investor

Kraft Heinz løfter omsætning og sælger nøddeselskab fra 

Kraft Heinz tæt på salg af kendt amerikansk brand 

Mere fra FødevareWatch

Nye slikbutikker på nettet holder fast i coronaoptur

Med medvinden fra blandt andet den lukkede grænsehandel og de slikhungrende danskere i ryggen klarede danske online slikbutikker sig godt igennem 2020. Nu melder spørgsmålet sig: Kan man blive ved med at sælge slik på nettet, efter coronaen har lettet sit tag?

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier