FødevareWatch

Succes i pandemiår sender takeawayaktør på investorjagt

Takeout har haft fremgang den seneste år med sin leverandørtjeneste og vil nu hente godt 37 mio. kr. hos investorer til at fortsætte væksten.

Foto: PR / 7-Eleven

Danskerne har for alvor taget udbringning af mad, snacks og drikkevarer til sig det seneste år. Den bølge vil leverandørselskabet Takeout gerne ride videre på ved at udvide til flere byer og jagter nu kapital til vækstambitionerne.

I en pressemeddelelse beskriver tvillingebrødrene bag selskabet, Thomas og Ulrik Cort Hansen, at der skal tilføres 5 mio. euro, svarende til godt 37 mio. kr. fra eksterne investorer, som ejerne har hyret finanshuse til at finde.

Takeout har blandt andet et samarbejde med 7-Eleven, der benytter sig af platformen til at sælge og få leveret varer. Nu skal samarbejdet udvides.

"Vi har fået intet mindre end en flyvende start og skal til at lancere konceptet i flere store byer, da behovet er lige så stort i eksempelvis Ålborg, Århus og Odense. På årets første store takeaway-dag 1. januar blev vi simpelthen væltet af bestillinger, og vi måtte bede butikkerne om, at slappe lidt af med annonceringen," udtaler Thomas Cort Hansen i meddelelsen.

Han nævner desuden, at man er klar med et samarbejde med Emmerys og Bones - og arbejder på at udvide i Estland, Sverige og England.

Selskabet vil i lyset af den seneste tids store fokus for arbejdsforhold for bude i ind- og udland gerne etablere sig som en aktør med ordentlige forhold.

"Vores chauffører er fastansatte med fast timeløn og feriepenge og forsikret. Det er ikke den billigste løsning, men vi mener at det på sigt, er den bedste. Vores chauffører har et af de største ansvar i værdikæden, da de bogstavelig talt står med slutproduktet i hånden," udtaler Ulrich Cort Hansen.

7-Eleven opper offensiven: "De steder, hvor vores partner vælger at starte, er vi med" 

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier