Cloetta kæmper for at genvinde slikkunderne

Foruden det manglende salg til detailhandlen lider kategorien for bland selv-slik også under, at rejsemarkedet og salget til forlystelsesparker og biografer er væk.
Foto: Janus Engel
Foto: Janus Engel

Da Danmark i marts sidste år lukkede ned, betød det i en kort periode også en afsked med supermarkedernes bland selv-slik, der for en tid var lukket ned.

Det kan man mærke ved konfekturegiganten Cloetta, der kæmper for at komme tilbage i varmen ved forbrugerne, skriver Dagligvarehandlen.

"Selv om vi heldigvis ser et stigende salg, så er vi jo stadigvæk på et andet niveau, end vi har været historisk set, og det skal vi kæmpe for at få tilbage. Og der slås vi imod den misforståelse, at der er smitterisiko ved bland selv-slik. For der er ingen risiko ved bland selv-slik, og det var heller ikke derfor, det blev lukket ned. Det blev lukket ned, fordi folk stod for tæt foran stativerne," siger Mads Brinks, der er forretningsdirektør i Cloetta Danmark, til mediet.

Han fortæller, at bland selv-slikkategorien endnu ikke er tilgængelig i butikkerne på samme niveau som før. Foruden det manglende salg i detail lider kategorien også under, at det såkaldte travel retail-marked og salget til forlystelsesparker og biografer er væk.

Familieejet kioskgrossist går tilbage på bundlinjen

Slikvirksomhed fra Silkeborg køber op på Sjælland

Toms-formand vil sætte mere damp på kommerciel udvikling 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også