Da Danmark i marts sidste år lukkede ned, betød det i en kort periode også en afsked med supermarkedernes bland selv-slik, der for en tid var lukket ned.
Det kan man mærke ved konfekturegiganten Cloetta, der kæmper for at komme tilbage i varmen ved forbrugerne, skriver Dagligvarehandlen.
"Selv om vi heldigvis ser et stigende salg, så er vi jo stadigvæk på et andet niveau, end vi har været historisk set, og det skal vi kæmpe for at få tilbage. Og der slås vi imod den misforståelse, at der er smitterisiko ved bland selv-slik. For der er ingen risiko ved bland selv-slik, og det var heller ikke derfor, det blev lukket ned. Det blev lukket ned, fordi folk stod for tæt foran stativerne," siger Mads Brinks, der er forretningsdirektør i Cloetta Danmark, til mediet.
Han fortæller, at bland selv-slikkategorien endnu ikke er tilgængelig i butikkerne på samme niveau som før. Foruden det manglende salg i detail lider kategorien også under, at det såkaldte travel retail-marked og salget til forlystelsesparker og biografer er væk.
Familieejet kioskgrossist går tilbage på bundlinjen
Slikvirksomhed fra Silkeborg køber op på Sjælland
Toms-formand vil sætte mere damp på kommerciel udvikling