FødevareWatch

Naturli Foods vil sælge 15 millioner planteis om året

Det skorter ikke på store og grønne ambitioner i Naturli Foods, der netop har lanceret nyt produkt, der skal rykke ved det traditionelle ismarked i Danmark – og i udlandet.

Claus Sørensen (tv.) har sammen med kollegaen Rasmus Mommer udviklet den nye grønne softice for Naturli Foods. | Foto: PR / Naturli Foods

Det meget brede sortiment med plantebaserede alternativer til traditionelle fødevarer fortsætter med at vokse hos Orkla-selskabet Natlkur Foods.

Seneste skud på stammen er plantebaserede is og udviklingen af en grøn softice. Efter to års udviklingsarbejde er målet nu indtage 75 pct. af markedet i Danmark i løbet af tre år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Freshland lander sit første overskud i coronaår

Frugtkasse-selskabet Freshland har sidste år 13-doblet sin omsætning. Det er især coronapandemien, der har haft en positiv effekt, ligesom flere forbrugeres bevidsthed har ændret sig, lyder det fra selskabets adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier