FødevareWatch

Arla har vekslet bekymring til vækstfest i Storbritannien

Brexit-usikkerheden i 2020 slog på ingen måder igennem i Arlas britiske salg. Salget af Lurpak-produkter har være med til at løfte mejerikoncernens største marked til nye højder.

Foto: Gorm Olesen/Ritzau Scanpix

Det vigtige britiske marked udgør trods de seneste års brexit-uro fortsat en stadig større del af den indbringende mejeriforrentning i Arla.

I 2020 er der i den brandede del af Arla lagt 13,1 pct. til omsætningen i Storbritannien, og samlet udgjorde salget af Arla, Starbucks, Lurpak osv. 17,7 mia. kr. Det var omkring 700 mio. kr. mere end i 2019.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier