Unilever, der er en af verdens største producenter af dagligvarer, overraskede positivt på selskabets underliggende salg i fjerde kvartal.
Det fremgår af Bloomberg News.
De underliggende salg så en stigning på 3,5 pct. i fjerde kvartal mod ventet 3,18 pct.
De positive tal kommer efter et uforudsigeligt år, hvor selskabet har været nødt til at nedjusterer forventningerne.
"I et ustabilt år har vi demonstreret Unilevers modstandsdygtighed og smidighed gennem covid-19-pandemien," siger Unilevers adm. direktør, Alan Jope, torsdag.
Selskabets omsætning lander på 50,72 mia. euro (377,3 mia. kr.) mod ventet 50,82 mia. euro. Omsætningen faldt med 2,4 pct. sammenlignet med året før, men det skal primært tilskrives en negativ indvirkning fra valutarelaterede poster.
Derudover har selskabets set efterspørgslen efter hygiejneprodukter falde dramatisk under pandemien.
Selskabets aktie lukkede onsdag med en stigning på 1 pct. til 59,30 dollar.