FødevareWatch

Hungry satser stort på egen udbringningsplatform

Efter en kapitalindsprøjning på 52 millioner kroner er den aarhusianske takeawayportal nu i gang med en landsdækkende udrulning af udbringningsplatform under samme navn.

Der skal være 3000 Hungry-bude i gaderne i 2021, fortæller virksomhedens direktør Rune Risom og stifter Morten Larsen. | Foto: PR/Hungry.dk

Takeawayportalen Hungry.dk vil satse større og bredere på virksomhedens egen leveringsplatform.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelse.

Hungry fik i efteråret 2020 en kapitalindsprøjtning på 52 millioner kr. fra tyske Delivery Hero. Med kapitaltilførslen fulgte samtidig adgang til moderne logistik- og udbringningsplatforme, og kapitalindsprøjtningen skal nu bidrage til, at virksomheden i fremtiden selv kan stå for egen logistik og udbringning.

"Med en af verdens mest moderne udbringningsplatforme og eget budkorps er vi nu i stand til at generere langt hurtigere og mere præcise leveringstider end hvis det er eksterne partnere, og derfor tiltrækker vi også flere typer af restauranter nu. Det er klart, at restaurationernes omstilling til takeaway har sat yderligere fart på vores ekspansion, fordi restauranterne nu bl.a. selv henvender sig og gerne vil i gang hurtigt," siger Morten Larsen, der er stifter og bestyrelsesformand for Hungry.dk.

Takeawayportalen leverer i øjeblikket med egne bud i Aarhus og Odense, og i januar og februar starter Hungry.dk op i København og Aalborg med eget budkorps.

Planen er, at der skal være 3000 Hungry-bude på gaderne i 2021.

"Udover vi nu kommer til at kunne tilbyde to-tre gange så stort udvalg af retter end tidligere, så kan vores kunder nu også følge deres bestillinger live, så de på minuttet ved, hvornår Hungry-buddet ringer på døren – det løfter hele kundeoplevelsen ved at bestille take away, og det er derfor også helt afgørende for, at vi kan skalere antallet af brugere og restauranter på Hungry," forklarer Morten Larsen.

Mere fra FødevareWatch

Tilbud på takeaway skal få unge briter til at blive vaccineret

Den britiske regering har indgået flere partnerskaber med takeaway- og køretjenester såsom Uber, Bolt, Deliveroo og Pizza Pilgrims for at få rabatordning op at stå. Her kan unge briter få rabat på takeaway og taxature, hvis de siger ja til coronavaccine.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier