FødevareWatch

Leveringstjenester kæmper om "eksploderende" takeaway-marked

Corona har sendt danskernes trang til udespisning hjem i dagligstuen og tvunget restauranterne til at tænke i takeaway. Antallet af restauranter, retter og slutkunder stiger voldsomt, og udbringningstjenester som Wolt, Just Eat og Hungry forsøger alle at få deres del af kagen.

Foto: Claus Bjørn Larsen/Ritzau Scanpix

Et "eksploderende" marked har fået udbringningspillerne op på tæerne, og der bliver både rapporteret om 30 pct. større udvalg af restauranter og et kundesegment, der er klar til at bruge flere penge på udbragte måltider.

Tjenester som Just Eat, Wolt og Hungry er populære som aldrig før.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier