FødevareWatch

Flere producenter melder sig klar hos madspildsapp

En lang række detailkæder har meldt sig under madspildsfanerne hos Too Good To Go, men under pandemien er der også kommet hul igennem til et stort antal drikke- og fødevareproducenter.

Foto: PR

Samarbejder med saft- og juicekoncernen Co-Ro, økoproducenten Søbogaard, fjerkrækoncernen HKScan Danmark og bryggerier som Mikkeller og People Like Us.

Madspildsappen To Good To Go har under coronakrisen fundet tilslutning fra en lang række producenter, der ligesom detailkæder har stor lyst til at nedbringe spildet af mad. Det sker i en tid, hvor det kan være svært at matche udbud og efterspørgsel i markeder, der åbner og lukker sig om sig selv.

"Hos Rose Kylling oplever vi til tider en unøjagtig prognose, som medfører for mange varer på lager. Den usikre situation under corona har især givet os udfordringer med hensyn til at forudsige behovet for de enkelte produkttyper. For at undgå madspild har vi derfor kigget ind i løsninger til, hvordan vi bedst muligt kunne bruge de resterende varer. En af de løsninger er blevet Too Good To Go," udtaler Tanja Zacho fra Rose kyllings marketingafdeling i en pressemeddelelse.

Rose Kylling er del af HKScan Danmark.

De to selskaber har i fællesskab udviklet en løsning, hvor lykkeposer med forskellige varianter af kylling bliver solgt via Too Good To Go-appen og afhentes direkte hos HKScans lager i Struer.

Også hos Søbogaard har man på få måneder solgt næsten 700 lykkeposer med 24 flasker fra overskudsproduktionen.

"Pludselig var alle vores kernekunder lukket ned, så der stod vi med et enormt parti varer, som vi ikke ville kunne nå at afsætte inden udløbsdatoen. Vi kontaktede derfor Too Good To Go for at høre, om de kunne hjælpe, og sammen udviklede vi et koncept, hvor varerne bliver solgt til nedsat pris via lykkeposer, der kan afhentes på vores matrikler i Herning og Borup. Vi er nu kommet af med næsten alt, der var i overskud efter nedlukningen," udtaler Ellen Nielsen, der ejer Søbogaard.

Too Good To Go-chef: Vi vil hjælpe vores horeca-partnere tilbage på sporet

Netto ruller madspildskoncept ind i 519 butikker

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier