FødevareWatch

Fastfood hives af skærmen i britisk kamp mod fedme

Kampen mod fedmeproblemer i Storbritannien skal bekæmpes med et strengt reklameforbud rettet mod fastfood, ifølge planer fra den britiske regering.

Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Fedme er blevet så stort et problem blandt briterne, at regeringen nu planlægger at forbyde reklamer for fastfood, skriver The Guardian.

For at stoppe fedmekrisen tager regeringen dermed nogle af verdens skrappeste reklameindgreb i brug med det foreslåede forbud, der lige nu er i høring. Sundhedsorganisationer bifalder forslaget, mens reklamebranchen har kritiseret det mulige forbud.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier