FødevareWatch

Flødeboller fylder over halvdelen af chokoladesalget i Frellsen

Cirka 100.000 flødeboller bliver sendt gennem konfektureforretningen i Frellsen i højsæsonen, hvor man satser på mellemprisklassen. "Lagkagehuset er vores største landsdækkende konkurrent," siger direktør Peter Frellsen.

Der er i øjeblikket ni forskellige slags flødeboller i Frellsens sortiment, hvoraf to er med marcipanbund. | Foto: PR / Frellsen

Salget af flødeboller boomer i Frellsen, hvor kategorien i skrivende stund udgør 55 pct. af hele koncernens chokoladedivision.

Den største vækst nogensinde så chokoladeproducentens flødeboller i juli, hvor salget steg med 50 pct. sammenlignet med samme måned året før, fortæller adm. direktør Peter Frellsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier