FødevareWatch

Arla hitter og halter i Kina

Mejerikoncernen Arla har succes med ny børneost i Kina. Modsat halter salget af økologisk mælkepulver på grund af stigende konkurrence, fortæller koncerndirektør for Arla International.

Arla har tidligere oplevet stor efterspørgsel på mælkepulver i Kina, men nu er konkurrencen øget.

Kinesisk madkultur giver Arla panderynker. I en årrække har mejerikoncernen forsøgt sig med en række tiltag på ostefronten i Kina, og efter flere fejlskud har man nu fundet en succesformel til børnene.

Det er såkaldte Lollipops, der er en børnevenlig snackost i kinesisk udgave, der hitter hos de kinesiske børn og deres forældre.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Storfisker lider milliontab

Efter flere år med overskud fik den nordjyske storfisker Gullak Arngrimsson i 2020 underskud i GTM Holding ApS, der ejer Rederiet Ruth. Storfiskeren ejer fiskekvoter for 730 mio. kr.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier