Kæmpe svineproducent lancerer egen dansk webshop

Den danskejede svineproducent Goodvalley bliver stadig mere orienteret mod slutbrugerne. I år vil koncernen ind i 6000 polske butikker med sit eget mærke, og nu lanceres også en dansk webshop.
Foto: Mik Eskestad/Ritzau Scanpix
Foto: Mik Eskestad/Ritzau Scanpix

Svineproducenten Goodvalley, der driver slagteri, forædlingsfabrik og 34 svinefarme i Polen, Ukraine og Rusland, hvor der samlet produceres 1,3 millioner svin om året, fortsætter sin rejse mod en tilværelse som fødevarekoncern.

I år er det håbet, at koncernens varer med mærket Goodvalley lander i 6000 polske butikker, og nu lanceres også en dansk webshop.

"Vi har i længere tid næret et ønske om, at lancere vore klimavenlige produkter på det danske marked. Coronakrisen har fået os til at speede processen op, så vi kan give vores bidrag til de hårdtprøvede danske børnefamilier, som vi tror vil sætte pris på en håndsrækning i en tid, hvor aftensmaden ofte er det sidste på dagens to-do liste," udtaler direktør Hans Henrik Pedersen i en pressemeddelelse.

Goodvalley slår sig op på at producere klimavenligt svinekød, der er fri for antibiotika og GMO.

I 2019 solgte Goodvalley 930 ton af sit eget brand til det polske marked, og i 2020 er det selskabets ambition at løfte salget til 1500 ton, hvilket stadig vil være under 5 pct. af Goodvalleys samlede salg i landet. På sigt er ambitionerne at flytte langt mere af det samlede salg over i eget brand.

Den nye onlinebutik åbner fredag 3. april, oplyser Goodvalley.

Svineproducenten er ikke den eneste kødkoncern med dedikeret webshop.

Danish Crown lancerede i efteråret webshoppen Dyrbar, hvor man særligt sælger sine dyre udskæringer til private, der godt kan undvære en tur i detailhandlen, når der skal handles kød.

Danish Crown vil sælge direkte til forbrugeren via ny webshop

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter