Svineproducenten Goodvalley, der driver slagteri, forædlingsfabrik og 34 svinefarme i Polen, Ukraine og Rusland, hvor der samlet produceres 1,3 millioner svin om året, fortsætter sin rejse mod en tilværelse som fødevarekoncern.
I år er det håbet, at koncernens varer med mærket Goodvalley lander i 6000 polske butikker, og nu lanceres også en dansk webshop.
"Vi har i længere tid næret et ønske om, at lancere vore klimavenlige produkter på det danske marked. Coronakrisen har fået os til at speede processen op, så vi kan give vores bidrag til de hårdtprøvede danske børnefamilier, som vi tror vil sætte pris på en håndsrækning i en tid, hvor aftensmaden ofte er det sidste på dagens to-do liste," udtaler direktør Hans Henrik Pedersen i en pressemeddelelse.
Goodvalley slår sig op på at producere klimavenligt svinekød, der er fri for antibiotika og GMO.
I 2019 solgte Goodvalley 930 ton af sit eget brand til det polske marked, og i 2020 er det selskabets ambition at løfte salget til 1500 ton, hvilket stadig vil være under 5 pct. af Goodvalleys samlede salg i landet. På sigt er ambitionerne at flytte langt mere af det samlede salg over i eget brand.
Den nye onlinebutik åbner fredag 3. april, oplyser Goodvalley.
Svineproducenten er ikke den eneste kødkoncern med dedikeret webshop.
Danish Crown lancerede i efteråret webshoppen Dyrbar, hvor man særligt sælger sine dyre udskæringer til private, der godt kan undvære en tur i detailhandlen, når der skal handles kød.
Danish Crown vil sælge direkte til forbrugeren via ny webshop