Amerikansk fødevarekæmpe nedjusterer vækstudsigterne

Fødevareproducenten Conagra Brands, der blandt andet ejer mærker som Slim Jim, Birds Eye og Dukes, er ramt af "en blødhed i efterspørgslen" og nedjusterer derfor forventningerne til hele 2019/20.
Foto: PR / Conagra
Foto: PR / Conagra
AF RITZAU FINANS

Den amerikanske fødevarekæmpe Conagra Brands, som i 2018 overtog konkurrenten Pinnacle Foods for 10,9 mia. dollar, har mandag nedjusteret sine forventninger til hele regnskabsåret 2019/20.

Koncernen, som i sit seneste regnskabsår omsatte for 9,54 mia. dollar, regner nu med, at den organiske vækst vil være på mellem 0 og 0,5 pct. Det skal sammenlignes med den tidligere udmelding om en vækst mellem 1,0 og 1,5 pct.

Samtidig har koncernen sat sine indtjeningsforventninger ned til intervallet mellem 2,00 og 2,07 dollar per aktie mod førhen 2,07 og 2,17 dollar. Analytikerne venter ifølge Bloomberg News en indtjening på 2,11 dollar per aktie.

"En blødhed i efterspørgslen viste sig først i kvartalet i sektoren for fødevareservice, med svagere trafik i restauranter i feriesæsonen," udtaler Sean Connolly, administrerende direktør i Conagra Brands, i en meddelelse.

Svækkelsen fortsatte ind i detailsegmentet i januar, oplyses det. I en præsentation, som skal anvendes på en konference tirsdag, betegnes udfordringerne dog som "et lufthul" i markedet.

Aktien i Conagra er indtil nu i 2020 faldet med 4,5 pct., mens det brede amerikanske marked er steget med 4,6 pct. Der handles ikke aktier i USA mandag, da amerikanerne fejrer President's Day.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter