FødevareWatch

Amerikansk fødevarekæmpe vil sælge fra i Italien

Conagra Brands, en amerikansk gigant inden for forproducerede, frosne fødevarer, overvejer at frasælge sin italienske forretning ved navn Gelit.

Foto: PR / Conagra

Conagra Brands-koncernen vil "undersøge strategiske alternativer" for sin italienske forretning. Det fremgår af en meddelelse.

Fødevarekoncernen har derfor hyret investeringsbanken BNP Paribas til at hjælpe sig med processen. Conagra understreger dog i sin melding, at der ikke er truffet nogen endelig beslutning, ligesom der heller ikke er en fast tidsplan for undersøgelsen af mulighederne.

Conagras italienske forretning, som fokuserer på frosne italienske specialiteter, som internationale detailkoncerner sælger under egne varemærker, har 145 medarbejdere.

Conagra købte sidste år en af sine store konkurrenter i USA, da man betalte 10,9 mia. dollar ved betaling af aktier for Pinnacle Foods. Sammenlægningen af de to har skabt en mastodont, som omsætter for ventet mere end 11 mia. dollar om året.

Regnskabsdebutten for fusionen i december var dog ikke en positiv oplevelse, da omsætningen i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2018/19 viste en omsætning en spids under det ventede i 2,41 mia. dollar. Især var det Pinnacles forretning, som skuffede.

"Vi har identificeret udfordringer, men de er ganske sikkert i deres natur relateret til eksekvering og ikke strukturelle, sagde Sean Connolly, topchef i Conagra i regnskabsmeddelelsen den 21. december, da aktien mistede 16,5 pct."

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier