Lokale selskaber har fordel på det plantebaserede marked i Kina

Mere end en tredjedel af landet befolkning er positivt stemt overfor plantebaserede alternativer, viser ny undersøgelse, der videre peger på, at de lokale mærker vil have en fordel på markedet.
Både amerikanske Beyond Meat og Impossible food har øjne på det kinesiske marked for plantebaserede alternativer til kød, som The Good Food Institute vurderede var 883,8 mio. dollar værd i 2018. | Foto: Beyond Meat PR-foto
Både amerikanske Beyond Meat og Impossible food har øjne på det kinesiske marked for plantebaserede alternativer til kød, som The Good Food Institute vurderede var 883,8 mio. dollar værd i 2018. | Foto: Beyond Meat PR-foto

Kinesiske forbrugere er positivt stemt over plantebaserede alternativer til kød og mejeriprodukter. Mere end en tredjedel af landets indbyggere finder konceptet "rimelig/meget appellerende," viser en ny forbrugerundersøgelse lavet af analysefirmaet Globaldata.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter