Fastfoodselskabet Yum Brands, der ejer kendte kæder som Kentucky Fried Chicken, Taco Bell og Pizza Hut, kom ud af fjerde kvartal 2019 med resultater, der i store træk flugter med analytikernes forventninger.
Det fremgår af regnskabet for perioden, der er offentliggjort torsdag før amerikansk børsåbning.
I årets sidste tre måneder omsatte Yum Brands for 1,69 mia. dollar. Det var et løft på 8,7 pct. fra det sammenlignelige kvartal året forinden og på samme tid højere, end hvad analytikerne havde ventet ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News. Analytikerne havde for kvartalet ventet en omsætning på 1,65 mia. dollar.
Mens Taco Bell-kæden kunne notere sig en salgsfremgang på 4 pct. i kvartalet, måtte Pizza Hut se salget falde med 2 pct.
Taco Bells positive resultat skyldes blandt andet succes med nye menuer, ligesom fastfoodkæden har draget fordel af nye digitale investeringer i form af selvbetjeningskasser, skriver Bloomberg News.
Pizza Huts fald i salget skyldes blandt andet konkurrence inden for levering, hvor andre firmaer som Chipotle Mexican Grill også har tilføjet mulighed for at få bragt deres varer til døren.
Den justerede indtjening per aktie landede for perioden på 1 dollar. Analytikerne havde ventet et resultat på 1,13 dollar på den post.