FødevareWatch

Taco Bell hopper på bølgen og lancerer stor vegetarisk menu

I halen på mange af de øvrige fastfoodkæder har kæden Taco Bell også lanceret sin egen vegetariske menu med en lang række produkter.

Foto: Soe Zeya Tun/Reuters/Ritzau Scanpix

Når man som fastfoodkæde ser alle konkurrenterne rykke i en retning, kan det være svært ikke at følge med. Efter kæmper som Burger King og McDonalds har lanceret plantebaserede burgere og menuer, kommer Taco-Bell-kæden nu også på kortet.

Ifølge CNN har taco-kæden netop lanceret en vegetarisk menu og nye produkter, der tager afsæt i sorte bønner.

Ifølge kæden, der ejes af Yum Brands, som også ejer Kentucky Fried Chicken og Pizza Hut, sker det med afsæt i at flere og flere kunder vælger en sundere livsstil til, og det er altså ikke et spørgsmål om klimavenlige alternativer til kød, der bringes til torvs.

Taco Bell har siden 2015 haft vegetariske produkter på menukortet på de mere end 7000 amerikanske restauranter, men aldrig har der været så mange alternativer at vælge imellem som nu.

KFC skal teste Beyond Meats plantebaserede nuggets

Kentucky Fried Chicken-koncern får ny topchef

Tulip udvider kinesisk pepperoniaftale med Pizza Hut i Kina

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier