Naturli-ejers mærkevarer trak op i 2019: Oplever stor interesse for plantebaserede innovationer

Orkla, der bl.a. sidder på danske Naturli Foods, så mærkevareforretningen vokse 8,1 pct. i fjerde kvartal. De plantebaserede produkter voksede også i 2019 godt støttet af forretningsområdets innovation og massive kampagner. Særligt svenskerne tager fra, skriver ledelsen.
Foto: PR / Orkla
Foto: PR / Orkla

Fødevarekonglomeratet Orkla har på flere fronter sluppet 2019 i styrket tilstand. I det afsluttende kvartal voksede selskabets omsætning fra mærkevarerne med 8,1 pct. til 11,471 mia. norske kr., mens det justerede driftsresultat blev øget med 12,1 pct. til 1,422 mia. norske kr. Den organiske vækst for omsætningen i mærkevareforretningen lå på 2 pct. for kvartalet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter