Opfinder fra Toms brugte tre år på sukkerfri slik: "I starten var de bare små klumper, hårde som sten"

Jakkesæt og hvide kitler samles om en ny vingummi hos Toms Gruppen et utal af gange, inden det ender på supermarkedernes hylder. Alt fra knas til økonomi og risici for sundhedsskadelige stoffer skal endevendes.
Nikolai Sandau har udviklet slik for Toms Gruppen siden 2005. | Foto: Toms Gruppen PR-foto
Nikolai Sandau har udviklet slik for Toms Gruppen siden 2005. | Foto: Toms Gruppen PR-foto

De ovalformede, usødede lakridser og vingummier, der fylder i Nellie Dellies-slikposerne, bliver lige rettet og rykket lidt på hylden af Toms Gruppens slikudvikler Nikolai Sandau, når han er nede for at handle i den lokale brugs. Og hvis en konkurrent har forvildet sig ind mellem producentens slik, bliver den skubbet pænt ud til siden igen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også