Japan er fem-ti år foran konservative danske slikforbrugere

Udviklingen i laboratoriet hos Toms tager opfinderne til Japan – fremtidslandet på slikfronten – og på dyk tilbage i mere end 95 år gamle opskrifter, fortæller Toms slikudvikler gennem 15 år, Nikolai Sandau, der kalder danskerne meget konservative, når det gælder slik.
Foto: Peter Hove Olesen / Ritzau Scanpix
Foto: Peter Hove Olesen / Ritzau Scanpix

I Tokyo bugner hylderne af farvestrålende og eksperimenterende konfekture. Lige nu storsælger de salte chokoladepaddehatte fra Meiji og sushi-slik fra Kracie, som svumler op, når man hælder vand på dem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter