FødevareWatch

Convenienceselskab bryder den økologiske lydmur hos Salling

Få måneder efter covenienceproducenten Bon Appetit Group har taget en ny økologisk produktionslinje i brug, er der kommet hul igennem til flere af Salling Groups kæder.

Foto: Rune Pedersen / Ritzau Scanpix

I maj 2019 åbnede Bon Appetit Group en økologisk produktionslinje for sandwichs, salater og andre måltidsløsninger, og siden har produktionen udviklet sig hastigt.

Af en meddelelse fra virksomheden, der i stor stil producerer sandwichs til blandt andet SAS og Norwegian, fremgår det, at den nye produktionslinje udgør 15 pct. af Bon Appetit Groups samlede omsætning.

"Markedet for økologisk ’to-go’ og convenience for detailhandlen og foodservice-markedet er i den grad modent. Og det har åbnet helt nye døre for os," udtaler Lotte Kavsman, adm. direktør og partner i Bon Appetit Group.

Blandt aftagerne er Salling Group, som efter at have taget produkter ind i en kæde har udvidet med en mere.

"Det er gået hurtigere, end vi forventede. Vi begyndte forsigtigt med økologiske ’to go’ salater i Føtex Food, men vi har allerede udvidet med Netto," udtaler Søren Bo Christensen, kategorichef for pålæg og convenience i Salling Group.

På hovedsædet i det Hvidovre-baserede Bon Appetit Group, hvor omkring 85 ansatte i dag arbejder, har man en plan om at være 100 pct. økologiske i løbet af fem år.

Ramt af flyskam: Familieejet måltidsfirma halverer overskuddet

Convenience-virksomhed vil være helt økologisk

Convenience-selskab ser danske råvarer som nøglen til vækst

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier