I maj 2019 åbnede Bon Appetit Group en økologisk produktionslinje for sandwichs, salater og andre måltidsløsninger, og siden har produktionen udviklet sig hastigt.
Af en meddelelse fra virksomheden, der i stor stil producerer sandwichs til blandt andet SAS og Norwegian, fremgår det, at den nye produktionslinje udgør 15 pct. af Bon Appetit Groups samlede omsætning.
"Markedet for økologisk ’to-go’ og convenience for detailhandlen og foodservice-markedet er i den grad modent. Og det har åbnet helt nye døre for os," udtaler Lotte Kavsman, adm. direktør og partner i Bon Appetit Group.
Blandt aftagerne er Salling Group, som efter at have taget produkter ind i en kæde har udvidet med en mere.
"Det er gået hurtigere, end vi forventede. Vi begyndte forsigtigt med økologiske ’to go’ salater i Føtex Food, men vi har allerede udvidet med Netto," udtaler Søren Bo Christensen, kategorichef for pålæg og convenience i Salling Group.
På hovedsædet i det Hvidovre-baserede Bon Appetit Group, hvor omkring 85 ansatte i dag arbejder, har man en plan om at være 100 pct. økologiske i løbet af fem år.
Ramt af flyskam: Familieejet måltidsfirma halverer overskuddet
Convenience-virksomhed vil være helt økologisk
Convenience-selskab ser danske råvarer som nøglen til vækst