Convenienceselskab bryder den økologiske lydmur hos Salling

Få måneder efter covenienceproducenten Bon Appetit Group har taget en ny økologisk produktionslinje i brug, er der kommet hul igennem til flere af Salling Groups kæder.
Foto: Rune Pedersen / Ritzau Scanpix
Foto: Rune Pedersen / Ritzau Scanpix

I maj 2019 åbnede Bon Appetit Group en økologisk produktionslinje for sandwichs, salater og andre måltidsløsninger, og siden har produktionen udviklet sig hastigt.

Af en meddelelse fra virksomheden, der i stor stil producerer sandwichs til blandt andet SAS og Norwegian, fremgår det, at den nye produktionslinje udgør 15 pct. af Bon Appetit Groups samlede omsætning.

"Markedet for økologisk ’to-go’ og convenience for detailhandlen og foodservice-markedet er i den grad modent. Og det har åbnet helt nye døre for os," udtaler Lotte Kavsman, adm. direktør og partner i Bon Appetit Group.

Blandt aftagerne er Salling Group, som efter at have taget produkter ind i en kæde har udvidet med en mere.

"Det er gået hurtigere, end vi forventede. Vi begyndte forsigtigt med økologiske ’to go’ salater i Føtex Food, men vi har allerede udvidet med Netto," udtaler Søren Bo Christensen, kategorichef for pålæg og convenience i Salling Group.

På hovedsædet i det Hvidovre-baserede Bon Appetit Group, hvor omkring 85 ansatte i dag arbejder, har man en plan om at være 100 pct. økologiske i løbet af fem år.

Ramt af flyskam: Familieejet måltidsfirma halverer overskuddet

Convenience-virksomhed vil være helt økologisk

Convenience-selskab ser danske råvarer som nøglen til vækst 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter