FødevareWatch

Arla og Oatly er landet i svensk navnestrid

En reklamefejde i Sverige har udviklet sig til en kamp om, hvad man kan kalde for mælk, og hvem der har ret til at kalde noget for mælk. Senest har Oatly gjort brug af varemærkebeskyttelse, mens Arla har søgt juridisk hjælp, skriver svensk avis.

Foto: Miriam Dalsgaard

Om det er ondt blod eller godmodigt drilleri i opmærksomhedens tjeneste, det kan være lidt svært at gennemskue, når man står på den danske side af Øresund og kigger ind på fejden mellem Arla og Oatly i Sverige.

De to parter har gennem lang tid haft et horn i siden på hinanden, og i reklamer har de to producenter hver især gjort det til en dyd inddrage modparten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier