FødevareWatch

Medie: Beyond Meat vil til Japan

Den fremadstormende producent af plantebaserede bøffer, som for nyligt blev børsnoteret i USA, har ifølge Reuters sat kursen mod det japanske marked.

Foto: SHANNON STAPLETON/Reuters / Ritzau Scanpix

Hjulene står på ingen måder stille i Beyond Meat, som kort tid efter børsnotering i USA, nu tilsyneladende har indstillet sigtekornet på Japan.

Det skriver Reuters med henvisning til japanske handelshus Mitsui & Co, der tidligere har været involveret i planerne om en japansk udrulning. Selskabet købte i 2016 en mindre aktiepost, men er ikke del af de planer, som nu peger i retning af en japansk lancering.

I det amerikanske hjemmemarked nyder producenten stor opmærksomhed, men konkurrenter i form af Impossible Foods, Tyson Foods og Perdue Foods har også fået medvind. Det får Beyond Meat til i højere fart end konkurrenterne at kigge mod udlandet, og det er ikke lang tid siden, at produkterne kom på hylderne i flere europæiske lande, heriblandt Danmark.

Naturli-direktør: "Vi er lidt det sorte får i Orkla"

Ingen klimakvaler i USA - kødproducent i top

Naturli-chef drømmer om børsnotering

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier