Nestlé investerer 669 millioner i indonesiske fabrikker

Tre Nestlé-fabrikker i Indonesien skal i fremtiden producere langt flere ready to drink-produkter end i dag, og derfor skal de udvides. Verdens største fødevarevirksomhed vil investere i alt 99 millioner schweizerfranc.
Foto: Denis Balibouse / Reuters / Ritzau Scanpix
Foto: Denis Balibouse / Reuters / Ritzau Scanpix

Produktionskapaciteten skal have et løft i Nestlés indonesiske forretning, og derfor investerer den lokale gren, hvad der svarer til 669 mio. kr. i tre fabrikker, der producerer ready to drink-produkter under brands som Milo og Nescafé, ligesom der også skal produceres steriliseret mælk fra Bear Brand og smagsgivere fra Maggi.

Ifølge en meddelelse fra Nestlé vil man med udvidelsen øge produktionen med 25 pct. på fabrikkerne i Karawang (Vestjava), Kejayan (Østjava) og Panjang (Lampung).

"Vi oplever en stadig mere moden forretningsmulighed i Indonesien kombineret med den voksende efterspørgsel fra forbrugere i retning af Nestlés ernæringsrige og højkvalitetsfødevarer. Vi bestræber os på at producere værditilførte produkter, der kan forbedre livskvaliteten og fortsætte med at bidrage til en sundere fremtid for indoneserne," udtaler Dharnesh Gordhon, adm. direktør for Nestlé Indonesien i meddelelsen.

Arla-konkurrent går sammen med Coca-Cola i Sydøstasien

Malaysia truer EU i kamp om palmeolie

Kina vil overhale USA som største marked for dagligvarehandel i 2023

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter