Produktionskapaciteten skal have et løft i Nestlés indonesiske forretning, og derfor investerer den lokale gren, hvad der svarer til 669 mio. kr. i tre fabrikker, der producerer ready to drink-produkter under brands som Milo og Nescafé, ligesom der også skal produceres steriliseret mælk fra Bear Brand og smagsgivere fra Maggi.
Ifølge en meddelelse fra Nestlé vil man med udvidelsen øge produktionen med 25 pct. på fabrikkerne i Karawang (Vestjava), Kejayan (Østjava) og Panjang (Lampung).
"Vi oplever en stadig mere moden forretningsmulighed i Indonesien kombineret med den voksende efterspørgsel fra forbrugere i retning af Nestlés ernæringsrige og højkvalitetsfødevarer. Vi bestræber os på at producere værditilførte produkter, der kan forbedre livskvaliteten og fortsætte med at bidrage til en sundere fremtid for indoneserne," udtaler Dharnesh Gordhon, adm. direktør for Nestlé Indonesien i meddelelsen.
Arla-konkurrent går sammen med Coca-Cola i Sydøstasien
Malaysia truer EU i kamp om palmeolie
Kina vil overhale USA som største marked for dagligvarehandel i 2023