Når Millennial-generationen søger job, er det ikke kun produktet eller lønnen, der er vigtig. Også virksomhedens sociale ansvar står højt på listen blandt de jobsøgende.
Det er i hvert fald Paradis-medstifter Thor Thorøes erfaring, skriver Berlingske. I dag er han adm. direktør i Social Foodies – en kæde bestående af otte butikker, som sælger is- og chokoladespecialiteter produceret på råvarer fra lokale udviklingsprojekter i mejeri- og landbrugssektoren i Afrika.
"Der er ingen tvivl om, at vores værdisæt fylder meget i forhold til at få medarbejdere ind. Bare til ét job i én butik kan vi få 100 ansøgninger til ét opslag. Folk er faktisk tossede med at arbejde for os. Det handler selvfølgelig også om vores produkter, men der er ingen tvivl om, at mange også gerne vil være med til gøre en forskel," siger han og fortæller videre, at også højtuddannede søger ind i kæden, selvom Social Foodies ikke kan matche den løn, de har fra tidligere arbejdspladser.
Thor Thorøe stiftede Social Foodies i 2012, efter han i 2010 solgte sin andel i Paradis og rejste til Mozambique og Sydafrika for at involvere sig i en række udviklingsprojekter.
Danske topchefer presses til øget fokus på bæredygtighed
Danish Crown har hyret 97 indvandrere i Sæby
Cofoco investerede millioner i egen solcellepark - nu er kæden selvforsynende
Carlsberg-boss glemte medarbejderne: "Der var ingen energi i bygningen"