Alibaba-direktør på dansk besøg: Et stærkt brand er nøglen til det kinesiske marked

Tag til Kina med en klar strategi, og du kan ramme et kæmpe publikum og høste en tilhørende gevinst, selv hvis du er i et mindre firma. Det vigtigste er bare, at du har en god historie, lyder det fra Alibaba-direktør, der hjælper europæiske selskaber til Kina.
Alibaba har åbnet deres egne supermarkeder i Kina, Hema, hvor internetgiganten integrerer teknologi som betalingsappen Alipay og ansigtsgenkendelse. | Foto: PR
Alibaba har åbnet deres egne supermarkeder i Kina, Hema, hvor internetgiganten integrerer teknologi som betalingsappen Alipay og ansigtsgenkendelse. | Foto: PR

Et marked i vækst, der tæller over 1,3 milliarder mennesker med en voksende middelklasse, der udgør et købestærkt publikum. Kina kan lyde fristende, men samtidig meget fjern, og virksomheder kan hurtigt blive væk i mængden. Langt størstedelen kan dog drage nytte af at sætte sig ind i det kinesiske marked, lyder det fra Alibaba-direktør Jack Peters, som har lagt vej forbi Danmark.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter