Madspildsappen Too Good To Go har endnu til gode at vise sit værd som en god forretning på den nederste bundlinje, hvor man i 2018 endte ud med et negativt resultat på 34 mio. kr.
Med fokus på en langsigtet plan, får det ikke adm. direktør Mette Lykke til at ryste på hånden, og til Børsen siger hun, at planen for 2019 er at øge antallet af markant gennem øget internationalt arbejde og gennem en kantineplan, der har sigte på omkring 3000 danske kantiner.
"Sidste år reddede vi syv millioner måltider, og i 2019 regner vi med at kunne redde 20 millioner måltider. Vores omsætning er lineært forbundet med det antal måltider, vi får gennem appen, for vi tager et beløb pr. måltid. Beløbet svinger lidt fra land til land, men det er et meget lille beløb, så det kræver lidt skala, hvis man skal tjene penge," siger hun til avisen.
Forventningen for 2019 er et underskud i samme størrelsesorden som i 2018.
Detailkæderne hilser S-udspil om madspild velkomment
Besenbacher: Kampen mod madspild skal være en dansk eksportvare
Lidl og Too Good To Go indleder samarbejde
Too Good To Go etablerer webshop