FødevareWatch

Lidl og Too Good To Go indleder samarbejde

21 af discountkæden Lidls butikker indgår i et nyt samarbejde med madspildsappen Too Good To Go.

Foto: PR

Som den første discountkæde har Lidl indgået et samarbejde med folkene bag Too Good To Go, der skal være med til at sænke kædens madspild.

I 21 butikker vil brugere af Too Good To Go kunne afhente en såkaldt lykkepose med varer, der af forskellige årsager ikke kan sælges til fuld pris, men som kan spises og derfor er for gode til at blive kasseret.

"Vi har ambitiøse mål i Lidl, og det er vigtigt for os at bidrage til at forbedre samfunds- og miljømæssige udfordringer. Herunder at mindske madspild fra vores butikker og på den måde være med til at skabe en mere bæredygtig fremtid”, siger CEO fra Lidl, Dirk Fust.

Too Good To Go etablerer webshop

Producenter og Too Good To Go vil gøre datomærkning bedre

Too Good To Go henter tocifret millioninvestering

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier