FødevareWatch

Pastella-integration har udfordret margarinekoncern

Danskernes forbrug af margarine fortsætter med at falde, men i Dragsbæk forsøger man at afbøde tilbagegangen med satsninger på nye forretninger. Det slår igennem i tallene for 2018.

I mange år har Dragsbæk forsøgt at holde gang i det danske marginemarked med blandingsproduktet Bakkedal. | Foto: Mathilde Bech/ JP

Med en tilbagegang i volumen på 5 pct. om året er det ikke på det danske margarinemarked, at man finder de bedste væksthistorier i disse år.

Danskere smører tyndere og tyndere lag på brødet, og det kom igen i 2018 til udtryk i tallene fra Dragsbæk A/S, hvor man landede det laveste resultat siden 2013.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Nye slikbutikker på nettet holder fast i coronaoptur

Med medvinden fra blandt andet den lukkede grænsehandel og de slikhungrende danskere i ryggen klarede danske online slikbutikker sig godt igennem 2020. Nu melder spørgsmålet sig: Kan man blive ved med at sælge slik på nettet, efter coronaen har lettet sit tag?

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier