FødevareWatch

Sommervarmen smeltede salget bort hos margarineklenodie

Den Orkla-ejede Dragsbæk-koncern, der blandt andet står bag Bakkedal-brandet, har i høj grad mærket konsekvenserne af det varme vejr. Salget i de seneste tre måneder har været "betragteligt" lavere, siger direktør.

Foto: Mathilde Bech/ JP

Thisted-virksomheden Dragsbæk, der har norske Orkla som ejer, har ligesom andre producenter af fødevarer mærket, hvordan den varme sommerperiode har påvirket salget markant.

Hvor is- og drikkevareselskaberne har høstet guld i sommersolen tilhører den historiske margarineforretning den fløj af virksomheder, der har set salget smelte væk i varmen.

Stor sommer får Brugsen-chef til at juble

Til Finans.dk fortæller direktør Christian Munk, at sommeren er lavsæson for salg af blandt andet Bakkedals produkter, og at industrisegmentet, der aftager 62 pct. af produktionen, ikke er så påvirket af vejret. Alligevel har man mærket varmen på negativ vis.

"Detailsalget mærker en betragtelig nedgang på grund af vejret. Der er ikke mange husholdninger, der laver mad hjemme i de her måneder, og der er slet ingen, der bager,"siger Christian Munk til Finans.dk og fortsætter:

"Der er en nedgang på 15-20 pct. i maj, juni og juli, og det er ret betragteligt."

Dragsbæk køber 9500 kvadratmeter nyt hovedkvarter

Grænsebutikker har lidt i varmen

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier