Det amerikanske fødevareselskab Kellogg har annonceret en plan til 50 mio. dollar (svarende til 335 mio. kr.), der går på at reorganisere den europæiske forretning. Målet er at forenkle organisationen og forbedre effektiviteten og nøgleprocesserne.
Det skriver Bakery and Snacks, der har talt med en talsmand fra Kellogg.
"Vi foreslår en række forandringer i vores forretningsstruktur, som vil fjerne dobbeltarbejde og kompleksitet fra vores regionale forretning og videre styrke os til at foretage de rette investeringer og sætte skub i vores fremtidige vækstplaner," siger talsmanden til mediet.
Kellogg, der blandt andet er kendt for morgenmadsprodukterne Cornflakes, Frosties og Special K, vil bruge 33 af de 50 mio. dollar på medarbejderrelaterede omkostninger som eksempelvis fratrædelsesgodtgørelser, fremgår det.
Mondelez lander bedre overskud end ventet
Kellogg sælger en række brands for milliarder
Kelloggs oplever tab i fjerde kvartal