Mondelez lander bedre overskud end ventet

Koncernen bag Oreo og Cadbury kommer ud af årets første kvartal med en højere indtjening end ventet. Omsætningen går dog tilbage.
Dirk Van de Put, adm. direktør i Mondelez. | Foto: Mondelez PR-foto
Dirk Van de Put, adm. direktør i Mondelez. | Foto: Mondelez PR-foto

Mondelez-koncernen, der står bag brands som blandt andet Oreo, Cadbury og Milka, lander et bedre overskud end ventet i årets første kvartal. Stigende priser på snacks i Nordamerika har hjulpet selskabet i kampen mod øgede omkostninger. Samtidig er omsætningen gået tilbage.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter