Dansk pålægskoncernen slår døren ind til Kina efter syv år: Lidt af et tovtrækkeri

EU og Kina er blevet enige om en række tiltag, der kan give europæiske virksomheder bedre adgang til det attraktive kinesiske marked. Det er godt nyt for dansk erhvervsliv, men der er stadig mange faldgruber. Direktøren for pålægskoncernen Atria kan fortælle om en lang sej kamp for at få foden indenfor i Kina.
Adm. direktør i Atria Danmark, Svend Schou Borch. | Foto: HKScan.
Adm. direktør i Atria Danmark, Svend Schou Borch. | Foto: HKScan.

Den danske pålægskoncern Atria Danmark er en af de virksomheder, der forsøger at få foden inden for på det kinesiske marked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter