FødevareWatch

Burger King-ejer sigter efter mere global vækst

Ejerne af Burger King og kaffekæden Tim Hortons vil have mere international vækst. Vi har stadig masser af rum til at vokse, siger topchefen.

Foto: AP Photo/Erie Times-News, Christopher Millette

Restaurant Brands International vil i gang med at lede efter samarbejdspartnere internationalt. Både Burger King, Tim Hortons og Popeyes Louisiana Kitchen skal have vækst i hele verden.

Det skriver The Wall Street Journal.

Initiativet kommer, efter at væksten har været lille i USA for Burger King og Popeye, og helt flad for Tim Hortons i Canada.

"Vi er stadig underrepræsenteret og har masser af rum til at vokse på markeder i hele verden, inklusive lige her i USA," siger adm. direktør, José Cil, med henvisning til Burger King.

Det overordnede salg i hele koncernen steg i 2018 med 7,4 pct. mod 7,9 pct. i 2017.

Restaurant Brands har nægtet at udkomme med bud på indtjeningen i 2019.

Nye produkter sikrer overskud for Burger King-ejer

Burger King-ejer køber Popeyes

Burger King overtager canadisk restaurantkæde

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier