FødevareWatch

Ny direktør: Danskernes køb af Fairtrade-produkter skal fordobles

Der skal mere etisk omtanke i danskernes indkøbskurve. Den nytiltrådte direktør for Fairtrade Danmark vil fordoble danskernes indkøb af Fairtrade-produkter, men detailhandlen skal spille med.

Danskerne skal fordoble deres køb af Fairtrade-produkter, når de handler ind. Sådan lyder målsætningen fra den nye direktør Camilla Erika Lerberg, der netop er tiltrådt i sin nye position hos Fairtrade Danmark.

Indenfor fem år skal forbrugerne putte langt flere fairtradebananer og kaffe i kurven, og der er måske ikke så langt til den dobbelte omsætning, for hver enkelt dansker køber kun Fairtrade-produkter for gennemsnit 170 kr. om året.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier