FødevareWatch

Flensted lukrerer på danske tendenser

Når danskerne fravælger kød og køber mere færdiglavet mad, er det vand på den strategiske mølle i fødevarevirksomheden Flensted.

Foto: Rune Pedersen

Tendenser omkring reduktion af kødforbrug og øget forbrug af conveniencevarer luner godt hos sydjyske Flensted Food Group, der har et strategisk fokus på salg direkte til forbrugerne, til foodservicevirksomheder og til fødevareindustri.

Det skriver Jydskevestkysten.

"Man kan jo ikke åbne en avis eller tænde sit tv, uden at der er noget om at spise mindre kød. Det passer som fod i hose til vores forretning. Der er virkelig nogle tendenser, der understøtter vores vækststrategi. Mindre kød og mere færdiglavet mad," siger Lene Rasmussen, adm. direktør i Flensted Food Group, til avisen.

Hun fortæller, at Flensted Food Group mærker tendenserne flere steder, fordi man både leverer gulerødder til Kohbergs gulerodsrubrød og grøntsager til flere af de plantefarsprodukter, som har medvind for øjeblikket.

I det seneste regnskab for 2017 blev omsætningen løftet med et par millioner til i alt 358,7 mio. kr. mod 356 mio. kr. i 2016. Bundinjen dalede modsat fra 9,9 mio. kr. i 2016 til 5,3 mio. kr. i 2017, og det skyldes hovedsageligt det ekstremt våde efterår i 2017, sagde den anden af selskabets to direktører, Jørgen Østergaard til FødevareWatch i maj 2018.

"Vi er resultatmæssigt gået lidt tilbage, men det er som forventet pga. nogle markedsmæssige forhold omkring salgspriser og råvarepriser. Omvendt har vi selvfølgelig en ambition om at vækste både vores top- og bundlinje, og det forventer vi også, at vi kommer til i år," sagde han dengang.

Nedskrivning og regn sender økologisk grøntsagsresultat ned

Rekordhøst og rekordregn skubber stort kartoffel- og salatselskab tilbage

Tørken fører til kortere pommes frites

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier