Naturli Foods vil udfordre de etablerede aktører inden for kyllingekød, som selskabet har møvet sig ind i kategorierne for mejeri og hakket kød.
Det meddeler Henrik Lund, der er adm. direktør i selskabet, i en pressemeddelelse.
Strategien er ligesom selskabets gøren inden for hakket kød at efterligne kyllingekød så meget som muligt, både hvad angår tekstur og smag.
"Engang troede mange, at hakkedrenge kun kunne komme fra en ko. Hos os var der ingen hellige køer i forhold til at gøre noget godt for miljøet, så vi kom med plantefarsen. På samme måde vil vi gerne vise plantevejen ved at udfordre kyllingen med produktet Pipfri, som er lavet på danske ærter og kan bruges på helt samme måde som kyllingestykker i alle mulige retter," lyder det fra Henrik Lund i meddelelsen.
Rebeller presser de store mærker i supermarkederne
Svensk veganerkomet kan ikke følge med efterspørgslen
SF: Dansk landbrug skal have mindre areal og færre husdyr