Solens varme stråler sommeren over kombineret med en stribe caféåbninger har fået Vivaldi Gruppens top- og bundlinje i selskabets regnskab, der sluttede ved udgangen af juni, til at ryge vejret.
Bruttofortjenesten i cafeselskabet steg fra 98,8 mio. kr. i 2016/17 til 108,7 mio. kr., mens årets resultat lød på 9,1 mio. kr. i 2017/18 mod 6,6 mio. kr. året forinden.
Det skriver Finans, der også oplyser, at kæden i dag har 17 restauranter i landet med flere på vej.
"Det er både åbningerne, der har bidraget, og så har vi også haft flere gæster, og forretningen er derfor også vokset organisk," siger Thomas Munkholm, udviklingsdirektør hos Vivaldi, til mediet.
Ambitionerne for Vivaldi Gruppen strækker sig ud over de danske grænser, hvor selskabet håber, at kunne åbne caféer i løbet af de kommende år. Direktøren fremhæver Nordtyskland og Sydsverige som interessante markeder.
Københavnsk café skifter navn efter tabt retssag
Fødevareeksperter er bekymret over Espresso Houses indtog på Riget
Kendt café-imperium forgyldte tre danskere