FødevareWatch

Arlas handelsdivision sælger flere og flere varer uden for Europa

Ifølge direktøren i Arla Trading ryger en stadig større del af divisionens produkter ud fra Europa og videre til Mellemøsten, Afrika, USA og i særdeleshed Asien. Den udvikling vil formentligt fortsætte i fremtiden.

Foto: Arla

Når et af Arlas mange mejerier producerer mozzarella, skiveskåret gouda eller proteinpulver til brug hos industrivirksomheder og foodservicekoncerner, ryger det stadig oftere af sted mod adresser uden for Europas grænser.

Det fortæller Thomas Carstensen, der er direktør i Arla Trading. En  gren af Arla med stor betydning for, hvordan mejerikoncernens resultater i sidste ende ender. Her planlægger man nemlig produktionsflowet og er med til at holde bunden af mælkeprisen oppe ved at handle istore industrikontrakter hjej. I første halvdel af 2018 lå 17 pct. af Arlas samlede omsætningn i handelsafdelingen, hvilket svarer til 869 mio. euro.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier