Burger King hopper på vegetarbølgen med ny osteburger

Som andre fastfood- og fødevarekoncerner har Burger King også besluttet sig for at hoppe med på den kødfrie vogn med lanceringen af et særdeles ostefyldt alternativ.

Skær ned på kødet og skru op for osten.

Mandag lancerer Burger King i Danmark sin Halloumi King-burger, der er en kødfri burger, hovr der i stedet er blevet plads til faste og saltede halloumi-ost.

"Vi kan se, at vores kunder i langt højere grad efterspørger burgere uden kød – og i denne burger savner man absolut ikke kødet – takket være den store mængde smeltet ost. Burgere uden kød er en trend, som vi følger tæt, og vores udvalg af kødfrie burgere vokser, i takt med at efterspørgslen efter veggie-burgere med masser af høj kvalitet og fyldt med smagfulde råvarer, vokser," udtaler Sofie Navardsen, marketingchef i Burger King Danmark.

Lanceringen i Burger King kommer efter, at konkurrenten McDonalds sidste efterår og vinter testede deres McVegan-burger, hvor man efter succesfuld test i Sverige valgte at indgå i et længere strategisk samarbejde med producenten er Anamma, der er Orkla-ejet.

I starten af 2018 indgik den amerikanske restaurantkæde TGI Fridays en lignende aftale med er klar med den kødfrie producent Beyond Meat om salg af deres bud på en burger uden kød.

Efter en testperiode i oktober måned besluttede kæden, der åbnede sin første restaurant i New York i 1965, at gøre Beyond Meats burger Beyond Burger til en fast del af menukortet på 469 amerikanske restauranter.

Kødfri bølge breder sig på tallerkener og i supermarkederne

McDonalds indgår langsigtet samarbejde med svensk Orkla-selskab

Smarte burgerbarer myldrer frem - McDonalds jubler

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også