FødevareWatch

Tørke får kyllingekoncern til at hæve danske priser

Slagteri- og fødevarevirksomheden HKScan, der i Danmark står bag kyllingebrandet Rose Poultry, vil hjælpe tørkeramte fjerkræavlere ved at give dem højere afregningspriser. Det fortæller direktøren i Danmark til FødevareWatch.

De høje priser på foder, som følger i halen på den meget lange og tørre sommer, har stor betydning for, hvor mange penge der i sidste ende lander på kistebunden hos landmændene i Danmark.

I den finskejede slagteri- og fødevarevirksomhed HKScan, der blandt andet står bag kyllingebrandet Rose Poultry, vil man nu forsøge at hjælpe fjerkræproducenterne, der har set hvedepriserne stige med 35 pct. over de seneste uger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier