FødevareWatch

BKI-chef: Investeringer i effektivitet holder ikke evigt

Den aarhusianske kaffekæmpe BKI øger det samlede salg, men ifølge adm. direktør Poul Zacho, er enden nær, når det kommer til kaffekampen om at presse hinanden ned i pris i detailhandlen. Han forudser en udfordrende fremtid.

Foto: Klaus Gottfredsen

Som såkaldt trafikskaber har kaffen i mange år været et af de hjørner af detailbutikkerne, hvor kampen om priser og kunder har været skarpest.

Det pres har været et livsvilkår i de danske og multinationale koncerner, der beskæftiger sig med at hjemtage bønner fra varme egne af verden for så at riste og komme produkterne på pose. Men presset på priserne for den almindelige hverdagskaffe nærmer sig efterhånden et sted, hvor selskaberne ingen marginal har tilbage, når aftalerne skal sikres.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Alefarm Brewing gør klar til fordobling af ølproduktionen

I 2022 skal løftet indfries til Alefarm Brewingss investorer, der postede 27 mio. kr. i bryggeriet i 2020. Og med et toptunet produktionsfacilitet er der intet, der står i vejen for en stor skalering af selskabet, mener stifter og adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier