Syddansk Innovation skyder tre mio.kr. i iværksætterselskabet Beanclub.
Det skriver de i en meddelelse.
Der er tale om en såkaldt digital loyalitetsløsning, der "kan erstatte klassiske pap og plastik loyalitetskort."
"Løsningen giver samtidig små caféer og kaffebarer markedsføringsstyrke som én stor virtuel cafékæde, og kunderne bliver belønnet for at støtte det lokale erhvervsliv," lyder det om løsningen.
"Ved blandt andet at integrere selve betalingen i bestillingen får kunderne en smidig brugeroplevelse, der i langt højere grad fordrer loyalitet. Mindst ligeså afgørende for vores investering i BeanClub er at arbejdet med at skabe loyale kunder er gået fra at være ’gefühl’ til gennemsigtig og målbar," udtaler Frederik Braad, investeringschef hos SDI.
Hos Beanclub er man meget glade, siger stifter og adm. direktør Lennard Kunde:
"Helt fra starten er vi blevet mødt med sund, dansk skepsis, og det har faktisk vist sig at være en gave for os, da vi udviklede løsningen og opbyggede en kunde og forbruger-base i Københavnsområdet," siger han.
Løsningen er en app, der virker på Android og IOS-telefoner.
(DENNE ARTIKEL STAMMER FRA FØDEVAREWATCH' SØSTERSITE IT.WATCH)
Afrikanske bønder skruer gevaldigt op for produktionen
Erhvervsmand køber sig ind i kafferisteri
Trussel mod arabica får Nestlé til at skrue op for forskning