Øget konkurrence og afmatning rammer margarinedronningen Dragsbæk

Såvel top som bund i Orkla-ejede Dragsbæk A/S er ramt af en stadig skarpere konkurrence i det danske detailmarked. Forbruget af margarinebaserede produkter går tilbage, men nye plantebaserede datterselskaber kaster stadig mere af sig.
Bakkedal udgør det nok mest kendte margarinebrand i Dragsbæk-virksomhedens portefølje. Nøjagtig som kategorien er produkterne i Dragsbæk også under pres. | Foto: Mathilde Bech/ JP
Bakkedal udgør det nok mest kendte margarinebrand i Dragsbæk-virksomhedens portefølje. Nøjagtig som kategorien er produkterne i Dragsbæk også under pres. | Foto: Mathilde Bech/ JP

Forbrugernes knive skraber tyndere lag i pakkerne med margarine og blandingsprodukter, og det samlede forbrug af alternativerne til smør er under pres.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også