Amerikanske Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, har i første kvartal 2018 leveret en justeret indtjening samt et samlet salg, der overgår selv de mest optimistiske analytikere.
Det skriver Bloomberg News.
Salget i koncernen landede på 1,37 mia. dollar. Den mest optimistiske analytiker ventede 1,16 mia. dollar, mens den mindst optimistiske ventede 1,03 mia. dollar.
Den justerede indtjening per aktie landede på 90 cent, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede 68 cent. Estimaterne spændte mellem 62-78 cent.
Det sammenlignelige salg i Pizza Hut og Kentucky Fried Chicken steg på henholdsvis 1 pct. og 2 pct., hvor analytikerne ventede stigninger på henholdsvis 1,8 pct. og 2,8 pct.
Kunderne havde større præference for konkurrenterne blandt andre McDonald's og Burger King, skriver Bloomberg News.
Det sammenlignelige salg i Taco Bell kæden er steget 1 pct., hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede en stigning på 0,5 pct.
Det samlede sammenlignelige salg i hele verden skuffede dog analytikerne, der ventede en vækst på 2 pct., mens Yum Brands realiserede en stigning på 1 pct.
Selskabet fastholder forventningerne.
Aktien falder 0,7 pct. i formarkedet.
KFC vil tredoble tilstedeværelsen i Tyskland
KFC løber tør for kylling: Lukker 900 butikker i Storbritannien
Kinesisk burgerkæde vil slå udenlandske fastfood-kæder