Yum Brands overrasker på salget - Pizza Hut og KFC skuffer

Den store amerikanske koncern, som blandt andet ejer Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, overrasker selv de mest pessimistiske analytikere.
Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix.
Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix.
AF RITZAU FINANS

Amerikanske Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, har i første kvartal 2018 leveret en justeret indtjening samt et samlet salg, der overgår selv de mest optimistiske analytikere.

Det skriver Bloomberg News.

Salget i koncernen landede på 1,37 mia. dollar. Den mest optimistiske analytiker ventede 1,16 mia. dollar, mens den mindst optimistiske ventede 1,03 mia. dollar.

Den justerede indtjening per aktie landede på 90 cent, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede 68 cent. Estimaterne spændte mellem 62-78 cent.

Det sammenlignelige salg i Pizza Hut og Kentucky Fried Chicken steg på henholdsvis 1 pct. og 2 pct., hvor analytikerne ventede stigninger på henholdsvis 1,8 pct. og 2,8 pct.

Kunderne havde større præference for konkurrenterne blandt andre McDonald's og Burger King, skriver Bloomberg News.

Det sammenlignelige salg i Taco Bell kæden er steget 1 pct., hvor analytikerne ifølge Bloomberg News ventede en stigning på 0,5 pct.

Det samlede sammenlignelige salg i hele verden skuffede dog analytikerne, der ventede en vækst på 2 pct., mens Yum Brands realiserede en stigning på 1 pct.

Selskabet fastholder forventningerne.

Aktien falder 0,7 pct. i formarkedet.

KFC vil tredoble tilstedeværelsen i Tyskland

KFC løber tør for kylling: Lukker 900 butikker i Storbritannien

Kinesisk burgerkæde vil slå udenlandske fastfood-kæder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også