FødevareWatch

Dansk landsdel intensiverer branding af lokale fødevarer

De danske Sydhavsøer vil styrke fortællingen om fødevarer fra landsdelen.

Lokale fødevarer er et af tidens modeord, og adskillige danske lansdele, regioner og kommuner byder sig til på forskellig vis.

På Sydhavsøerne er et nyt projekt på vej under under navnet 'Signaturoplevelser Lolland-Falster'. Projektet er et initiativ, der er udmøntet af et samarbejde mellem Business Lolland-Falster og Dansk Kyst og Naturturisme

Det skriver TV Øst.

"Det er vigtigt, at vi bliver tydeligere til at vise, at vi også kan noget inden for det segment, der hedder fødevarer. Der er mange, der forsøger at fortælle det hver især, men kunne vi løfte i flok, så tror jeg, vi kunne komme meget længere," siger Rikke Fabienke, forretningschef for turisme hos Business Lolland-Falster, til TV Øst.

Omkring 60 fødevareproducenter og erhvervsdrivende fra Lolland og Falster har tilmeldt sig tre workshops, som skal hjælpe dem med at markedsføre deres råvarer.

Lokale producenter fravælger supermarkedskæder

Danskerne foretrækker lokal spegepølse, men køber den billigste

Forsiden lige nu

Supermarkedsgigant skærer ned

Salling Group, der står bag kæderne Netto, Føtex og Bilka, reducerer bemandingen i en række centrale funktioner for at ruste sig bedre i konkurrencen.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier