Nestlé rammer uden for skiven efter svag afslutning på 2017

Schweiziske Nestlé, der er verdens største producent af mad- og drikkevarer, har ikke kunnet leve op til analytikernes forventning i 2017 målt på den organiske salgsvækst.
Foto: Laurent Gillieron/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Laurent Gillieron/AP/POLFOTO/arkiv
AF RITZAU FINANS

For helåret endte den organiske salgsvækst nemlig på 2,4 pct., hvor der blandt analytikerne var ventet en vækst på 2,7 pct. ifølge Bloomberg News.

"Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året."

"Salgsfremgangen i Europa og Asien var opmuntrende, mens Nordamerika og Brasilien fortsatte med at have udfordringer, siger Mark Schneider, der er administrerende direktør for Nestlé, i forbindelse med regnskabet."

For det nye år venter fødevareproducenten, der blandt andet er kendt for brands som Nescafé og Smarties, at realisere en organisk salgsvækst mellem 2 og 4 pct.

Nestlés regnskab skuffer

Nestlés indtjening styrtdykker i Indien efter skandale

Nestlé vil fastholde sin konfektureforretning uden for USA

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også