Kellogg kigger væk fra morgenbordet

Når fødevarekoncernen i fremtiden skal vokse, bliver det ikke gennem salget af morgenmadsprodukter i det nordamerikanske marked. I stedet har Kellogg rettet blikket mod blandt andet proteinbarer.
Foto: John Raoux/AP/Ritzau Scanpix
Foto: John Raoux/AP/Ritzau Scanpix

Vækstmaskine og amerikansk morgenmad er ikke umiddelbart to ting, der rimer på hinanden, og hos Kellogg-topchef Steve Cahillane virker det næsten som om det er to ting, der skurrer i ørerne.

Koncernen som står bag store morgenmadskendinge som Frosties, Special K og Kelloggs Cornflakes har som led i sin fremtidige væksstrategi kig på en sundere vej, og ifølge Financial Times har Steve Cahillane på en telefonkonference med investorerne direkte sagt, at man ikke skal kigge på enheden US Morning Foods som en vækstmaskine i selskabet Kellogg.

For at blive mindre afhængig af de amerikanske morgenmadsspisere, som i mindre grad vælger morgenmad fra Kellogg, har koncernen foretaget flere opkøb af blandt andet proteinbar-virksomheden RXBar, og i Brasilien købte Kellogg i 2016 fødevarekoncernen Parati.

De opkøb venter topchefen vil kaste de første resultater af sig i år, og samlet er forventningerne at året vil bringe en vækst på 9-11 pct. Det kommer efter et 2017, der udfordringerne til trods bidrog med en vækst på 9,1 pct. skriver Financial Times.

Ny direktør i Nordisk Kelloggs

Kellogg vil smide milliardbeløb efter proteinbarer

Kelloggs skifter topchef

Bedre tredje kvartal end ventet for amerikansk morgenmadsproducent

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også